Jeg turde!!!! Rapellerte 14 meter…..

1 09 2010

Idag har jeg vært på «dugnad», det var kjempekjekt. Yngstemann skal konfirmeres til våren, og som en del av konfirmasjonsforberedelsene var det arrangert opplevelsestur i ettermidddag.

Jeg meldte meg som frivillig vakt på rapelleringsposten, der fikk ungdommene rapellere ca 14 meter ned en fjellside. Det stod noen og sikret de nede, de ble utstyrt med klatresele og hjem og «kastet» utfor. Neida, selvfølgelig gikk det på å tro og våge, de aller fleste kom seg ned veggen faktisk. Og all ære til de som ihvertfall prøvde, og til de som valgte å stå over. Alle er heldigvis ikke like, og noen synes det ikke var noe for de.

Min jobb var å holde de borte fra kanten, styre køen, dele ut hjelm og klatreseler. Det var en fin og kjekk jobb, og så klager noen over dagens ungdommer?

SÅ var de ferdige, og da måtte eg bare utfor. Siden jeg har lang erfaring i rapellering, dvs har fulgt med i nesten alle sesongene i 71 grader nord, fikk jeg sikre meg selv. :)) Da holdt jeg selv tauen, og regulerte farten selv. GØY. Hadde bestemt meg for ikke å nøle, og siden jeg ikke stoler på noen når det gjelder høyder, var det helt greit å få styre alt selv. Fornøyd med kveldens dugnad.

Her er Armand på vei ned fjellsiden.

Handlinger

Information

Legg igjen en kommentar

