Lånekassen har stor pågang på tlf, ring igjen senere…..

4 08 2010

Ikkje løye det……. «Systemet kan ikke fange opp alt heller», og da får kundene/ studentene avslag og hva da? De ringer Lånekassen, må klage og lager mer jobb for de som jobber der. En fin sirkel med unødig byråkrati, som ved en enkel endring i elektronisk søknad kunne vært unngått. Einar skal gå på skoleskipet Gann, hele poenget med det er at de bor ombord hele skoleåret(obligatorisk). Men skolens adresse er Hundvåg:) og det er ikke langt nok unna vår hjemmeadresse. Ser dere hva som har skjedd, avslag på borteboerstipend!!selv om alle som er tatt opp på studiet ombord på skoleskipet har krav på det. ( må betale for kost og losji) Han må dermed klage på avgjørelsen for å få informert om ståa. Hva med et par linjer og et kryss på opprinnelig søknad , og all ekstrajobb og frustrasjon kunne vært unngått? Men det skal vel ikke være så enkelt!


Handlinger

Informasjon

2 responses

4 08 2010
hermann og/and Yerke

Ønsk ham lykke til på Gann. To av mannskapet er personlig kjenninger. Han har noe å se frem til.

6 08 2010
ochoogseisside

Skal gjøre det, han gleder seg til å flytte fra na mor…. skjønner ikke helt det 🙂 Han var ombord 5 dager da han gikk i 9 klasse, arbeidsuke – så han har en viss anelse på hva han går til. Men det blir nok et skoleår han kommer til å huske

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s




%d bloggere liker dette: