Fredsmegleren

5 03 2010

Som mor til tenåringer blir jeg ofte oppgitt! Når jeg etter uker med krangling om filleting, synes jeg ihvertfall, endelig har lykkes som fredsmegler, går det nøyaktig ett døgn så er det på an igjen.

Etter noen dagers adskillelse som følge av forskjellige reismål i vinterferien, har det tilsynelatende vært ganske fredelig i huset vårt. Men det var kun utenpå. Det viser seg at det har ulmet ganske heftig under det fredelige ytterskallet.

Og i dag slo skallet sprekker og gørret kom til overflaten. Det har, uten min viten, foregått en kamp hver eneste morgen i lengre tider. En svært alvorlig sak, som har ført til eksplosjon, stillingskrig og kald front.

Så nå får jeg trø til igjen. Hva det gjelder? Jo, denne uenigheten som nå topper listen er, hold dere fast, hvem som skal låse døren når huset forlates til fordel for skoleveien om morgenen.

I følge partene, der er de faktisk enige om hvordan – men ikke hvem, springes det ut døren uten ytterklær og til og med uten sko?? For å være først ut døren, og den som går sist skal låse. Det kan da umulig være noe å krangle om, å låse døren hevder jeg. Men jo, dette er dødsens alvorlig.

Det er fortiden ingen komunikasjon mellom partene, en fullstendig kald front. Dersom det må utveksles ord, er det høflig, kaldt og ironisk. Begge er enige, helt enige om at det er den andre sin feil. Det er den andre som alltid løper ut for å slippe å låse.

OMG, om bare bikkjene kunne fortelle!

Dagens bilde er stjålet her;

som hund og katt, men huset var vasket da jeg kom hjem 🙂

Handlinger

Information

Legg igjen en kommentar

