Hurra for Xbox support! Jeg bøyer meg i støvet over makeløs kundeservice.

15 02 2010

Jeg har prøvd ut mange support- og kundeservicesenter, men maken til god service har jeg aldri opplevd før. Ringte først i formiddag, jeg manglet da serienr. på xbox-konsoll. Fikk imidlertid lov å forklare hva som var galt og tilgjengjeld fikk jeg en grundig og vennlige forklaring hvordan de ville løse dette. Jeg avtalte å ringe igjen etter at jeg hadde tilgang til nødvendige opplysninger. Var da mektig imponert over profft kundesenter.

Men siden jeg skulle ringe igjen, tenkte jeg at nå fikk jeg se om det var slik servicen til Xbox/microsoft var eller om det var, som ofte det er, personavhengig. Det var nesten som jeg gledet meg mest til å teste ut dette.

Det var ca 10 minutt ventetid, med sånn passe musikk, den var sikker helt passe til den aldersgruppen som nok oftest er i kontakt med de.
Og der, jeg kom igjennom og denne gangen til en jente. Og tro det eller ei, hun var akkurat like hyggelig og imøtekommende som sin kollega. Jeg tar av meg hatten og bøyer meg i støvet. Gratulerer.

Det er neste sånn at jeg glemmer at vi har en ødelagt Xbox, som skal inn til reparasjon. Den blir imidlertid hentet på døren, og returnert til samme dør når den er ferdig reparert. Ikke værst. Nå venter jeg på nødvendig informasjon som skal bli sendt på mail, i løpet av 24 timer.

Så lenge starten på denne prosessen var så god, forsvinner irritasjon over ødelagt produkt og ventetid på reparasjon litt i bakgrunnen.
Slå den dere Miele (henvendte meg til deres kundesenter i desember og venter enda på tilbakemeldingen.)

28.2.2010 – som lovet kom mail med ferdigutfyllte skjema for transport, tlf.nr til UPS og det fungerte utmerket. Nå er xbox’n etter eller annet sted i Europa på vei til reparasjon, dette kunne ta opptil 3-4 uker.

4.3.2010 – Da kom det melding om at Xbox er på vei hjem igjen! Supert, er spent på om logistikken holder seg på topp helt hjem, og om boksen er reparert tilfredsstillende.

09.03.2010 – nå er x-box hjemme igjen, den stod faktisk i gangen da jeg kom hjem i går. Vi har ikke hatt tid til å åpne esken å sjekke innholdet. Det får vi ta i ettermiddag, spennende. So far so good.
Happy ending, den er god som ny, Noen som vil kjøpe en Xbox 360, hdmi, 20GB hd, kontroll, headsett og 3 spill (Lego Batman, Pure og PG4) ?

xbox 360, hdmi, 20gb harddisk selges

Handlinger

Information

Legg igjen en kommentar

