Mannen som hater meg!!

14 01 2010

ocho og seisI dag skriver Roger Alvær fra Sandnes i Stavanger Aftenblad at han hater meg.  Jeg kjenner ikke Roger Alvær, vet heller ikke hvem han er eller hvor han bor.  Men allikevel går han ut og sier han hater meg.  Grunnen til hans sterke hat, er  at jeg er en hundeeier som ikke bor i hans nabolag og dermed er uintelligent.

Da jeg flyttet til Stavanger, var det ingen som fortallte meg at åndseliten bodde i nærheten av Roger Alvær.  Dumt for meg!  For selv omjeg  ikke er superintelligent, har jeg  en passe porsjon  sunn fornuft.  Jeg burde ha bodd i nærheten av Roger Alvær, der hadde jeg nok kunne hatt det bra og vært trygg.

Men nå er jeg en ansiktsløs, anonym og uintelligent hundeeier som Roger Alvær bare treffer i skog og mark.  (lurer på om han kjenner meg igjen når han treffer meg i byen uten hund, eller er det bare når jeg har hundene med meg…..?)  HAN VET JO AT en viss prosent av hundeeierne er mindre intelligente, så da så.  I tillegg så kan jeg mest sannsynlig ikke lese heller.

Alt dette bare fordi jeg er hundeeier.  Jeg har nå bedt om beskyttelse neste gang jeg skal ut å lufte bikkjene, han kommer med trusler om at det skal skje noe dersom han tar  meg på fersk gjerning.  Ikke vet jeg hvem han er,  men han vet jo hvem jeg er når jeg er ute og lufter hundene.  Det er ganske skummelt, ikke vet jeg hva han vil gjøre.  Ei heller hva han skal ta meg på fersk gjerning i, holder det at vi er ute, eller må det litt mer til.

Nå kunne jeg og gått ut og sagt at jeg f.eks. hater foreldre.  Ikke de jeg kjenner selvsagt for de er tross alt intelligente.  Men alle andre som lar ungene sine sparke i seteryggen min, riste i sete ryggen min og henge over seteryggen min, mens de hyler hele veien på flyet fra Stavanger til evigheten ……   kan forsåvidt komme med mange andre eksempler også Men siden verden ikke er så enkel, lar jeg være.

Jeg er tross alt bare en enkel hundeeier, som attpå til har to hunder.  Lurer på hvor mange porsjoner hundebæsj jeg har plukket opp i løpet av 10 år.  hm… 2 x2 = 4 x7=28….

Handlinger

Information

2 responses

15 01 2010
Jorunn

Velkommen til hundehater verden, har blitt skjelt ut utallige ganger selv. Den ene gangen stod jeg å plukket opp bæsj, en mann kjører forbi, stopper og hopper ut av bilen og skjeller meg ut fordi det er så mange som ikke plukker opp etter seg….
En annen gang (dette var Erlend som opplevede), lufta han Idun i bakgården der vi bor nå. Ei gammel dame kommer inn og spør hva han driver med og at dte var helt uhørt at han lufta ho der, og at det var det værste ho hadde sett i de 50 åra ho hadde bodd der…. Han svarte med at :»jeg har aldri sett deg bruke denne bakgården så skjønner ikke hva du klager over kjerring…»
Nå har kjerringa hengt opp plakat med forbdut for hundeluftere og privat eiendom…. Kjerring…

15 01 2010
ochoogseisside

BÆSJ er noe dritt 🙂 og hundeiere er likeså!!!! Det er bare sånn vi er. Men er ikke bakgården deres også? Sett en livsfarlig Hovawart i bånd der, så får dere den helt for dere selv 🙂

Jeg syns det er like irriterende som alle andre å trakke i hundebæsj, og irriterer meg over hundeeiere som ikke tar driten med seg. Men det er folk som ikke tenker på andre enn seg selv uansett om de har hund, unger eller noe annet. Det er nok av selvopptatte egoister som lager det utrivelig rundt seg.

Men jeg vil ikke stå ansvarlig for disse og fraber meg å bli hatet av ukjente, bare fordi jeg er hundeeier. ( I tillegg sykler jeg noen ganger til jobben, er syklist…. hysj)

Legg igjen en kommentar

